Inbjudan...blir inte nöjd

Jag har en bild av vad jag vill ha men kan inte bli nöjd, inte helt nöjd. Försöker tänka till och ändra och göra om och tänka lite till. Jag vill använda mig av olika typsnitt, vill inte ha den strikt utan den ska vara lite avslappnad, representera oss och lite retro/rustik. Tänker att jag ska försöka lägga om tårtpapper som knyts med ett smalt snöre, typ kökssnöre. Kan lägga upp ett par exempel på vad jag sitter och pysslar med. (Har använt mig av inspiration från brollopstorget.se och pinterest.com).
 
 
 


Kommentarer
En BT-läsare

Hej! Jättefina inbjudningskortförslag tycker jag. Vilket program använder du? Jag gillar verkligen att texten är i olika typsnitt! Dock tycker tyvärr jag att färgerna försvinner lite, svårt att förklara men om du tänker hur det blir när man skriver med gul text på vitt papper så kan det ibland vara svårt att se. Speciellt det sista i inbjudan med era namn och telefonr/mailadress. Jag tror på att du ska behålla färgera för de är verkligen jättefina men göra dem lite mörkare. Speciellt om det är äldre människor som ska läsa inbjudan. Men som sagt jag gillar verkligen utförandet på dem! Kram

Svar: Tack, vad bra med någon som tycker till. Jag ska testa med mörkare färger. Håller med om att namnen inte syns särskilt bra. Mannen ska prova skriva ut några olika varianter på sitt jobb och se hur det ser ut när det är utskrivet. Jag har använt photoshop och sökt efter nya typsnitt och lagt till. Tack igen för lite kritik :-) Kram
Edenrosebride

2013-01-15 @ 11:28:32
Catrin - bröllop 2013

Super fint! Bra inspo

Svar: Tack! Jag har pausat lite med inbjudan för att se hur jag känner för dem om några veckor. Mannen har inte skrivit ut några ex så jag har inte sett hur de ser ut på papper. Men nu har jag funderat lite på om jag ska pyssla om i ett par inlägg ovanför och lägger under inbjudan för att det ska bli lite mer än bara ett papper.
Edenrosebride

2013-01-16 @ 12:24:59
URL: http://Cocobycatrin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edenrosebride.blogg.se

En blivande brud som måste samla mina tankar och all inspiration någonstans. Kroppen måste trimmas, kosten förbättras, hår och hud ska ju helst vara i topp form. 1 år har jag på mig...

RSS 2.0