Nu är inbjudningskorten färdiga!

Nu har vi förslutit det sista kuvertet. Så idag är det dags att lägga korten på lådan, åh så spännande. Någon borde hinna få sitt kort innan helgen. Det skulle vara kul om någon hör av sig direkt. Fast annars får vi gott vänta till osa-datumet. Lägger lite bilder på de färdiga bröllopsinbjudningarna.
 
De översta bilderna är mobilfoton som jag tog på mannen igårkväll när han satt och vek om, klippte, knöt och stoppade ner korten i sina kuvert.
 
 
 
 
 
Fotona nedan tagna precis nu med vår vanliga kamera :-D
 
 


Kommentarer
Josephine

Hittade till din fina blogg via Bröllopstorget. först såg jag din klänning i klänningstråden, och tänkte att den var ju himla fin. Och påminde om min egen ;-) Sen såg jag dina inbjudningskort och kände igen att "Gud vad fina!" och funderade över den vita pennan på kuverten... Sen klickade jag in mig här, ser att den fina klänningen och de underbara inbjudningskorten tillhör samma person plus att alla frisyrerna du har lagt upp har jag sparat på min pinterest. Börjar fundera över om vi kanske planerar samma bröllop ;-)
Vad jag egntligen ville säga var att du har en himla bra smak haha :-) Lycka till med bröllopsplanerna! :-) /En till blivande brud...

Svar: Haha vad roligt! Kul att ha någon som tänker i samma stil och "tema". Kan man kalla det något speciellt? Eller vad tänker du att ni har för stil/tema? Hur har ni tänkt kring dukning? Kanske samma stil där med? :-D Håller med att vi har en bra smak. Lycka till till dig med!
Edenrosebride

2013-03-15 @ 14:25:51
Josefin

Samma här, tycker att du, eller ja ni båda har otroligt fin smak. Någonting som jag förälskade mig i var näbbklänningarna du köpt då de påminner om de som mina tärnor ska ha och jag kan inte hitta något liknande till näbben min förens jag såg dom. Så nu undrar jag helt enkelt vad det är för märke på dom underbara små skapelserna?

Svar: Klänningarna är från elegantkids.se fast jag köpte dem på bröllopsmässan i Jönköping, då hade de även 15% rabatt :-D Riktigt bra köp! Fick båda för 1250:-
Edenrosebride

2013-03-16 @ 07:42:37
Josephine

Kanske kan kalla det rustikt modernt haha :-) vi har färgtema också, aprikos och grön. Så dukning blir vita linnedukar, juteväv som löpare, hampa som servettring och tags som bordsplacering. Kommer ha oljelyktor på borden och mycket gröna o aprikosa blommor :) trycksaker i samma färger :) hur ska ni själva göra?
Vill du kolla min inspo så är min pinterest thomazine84 :)

Svar: Ja jag kom på att egentligen kanske det är åt det moderna hållet, jag tänker lantligt och rustikt också. Våra färger blir ljusa färger, mest vitt, beigh, aqua/teal/petrol (svårt att ha ett namn på färgen). Juteväv har jag fått hem 100m nu så det ska vi ha som löpare :-D Den är lite gles så jag får se hur det ser ut när det blir som jag planerat. Under hade jag tänkt ha spetsgardiner med vita lakan under (mycket jag, men mannen är inte den drivande när det gäller dukning). Jutesnöre/hampasören kommer vi också att använda kanske att knyta om flaskor på borden, om glasburkar med blommor som hänger i taket, kanske också om stolsöverdragen istället för organsa el. liknande. Blommor kommer mest vara självplockat både från trädgård, ängar och vägblommor. Ska kika in på din pinterest. Jag heter mammamandala där :-)
Edenrosebride

2013-03-16 @ 09:45:28
Kasewa

Va kul att du valde den blågröna kuverten! Håller med personerna ovan, allt jag sett har du haft väldigt bra smak inom! Du kanske ska jobba ihop med oss :)

Svar: (Förlåt mitt sena svar! Har inte fått mail om att kommentarer kommit). Jag blir så glad när någon gillar min/vår smak. Eller min säger jag nog då jag är den som kommer med idéerna och hoppas att m2b håller med, hehe. Jobba ihop låter skoj ;-)
Edenrosebride

2013-03-22 @ 20:44:29
URL: http://festochfoto.org
Josephine

Åh det låter som det kommer att bli superfint! Min vän som är florist och ska fixa blommorna sa att juteväv dammar mycket... Verkar det stämma? Blir ju lite orolig ;-)
Tänkte höra med dig vad du använt för vit penna? Behöver en täckande en :)

Svar: Jag måste nog hålla med om att juteväven fäller. Det märker jag när jag drar runt på rullen. Men jag har inte testat att provduka än, och inte heller testat att klippa i väven. Det kanske får bli ett projekt för helgen så jag vet hur det är att jobba med. Den vita pennan köpte mannen min, ska kika och se vad det är för någon...det står inte så mycket info på pennan men den är köpt i någon bokaffär, jag tror den är från Bokia, 1 mm är den.
Edenrosebride

2013-03-23 @ 13:42:11
Johannaty

Va fint det blev =) Vi gifter oss också i augusti, jag måste också sätta mig med inbjudningskorten den här veckan men inte hunnit =) kram!

Svar: Tack! Så glad jag blir :-D Hur har det gått med inbjudningskorten? Du kanske har hunnit med dem nu när jag var så sen med att svara. Det tar ju lite tid men när man väl sätter sig ner och jobbar med dem så är man snart klar. Kram
Edenrosebride

2013-03-26 @ 17:12:44
URL: http://johannaty.se
Marlene

Hej! Älskar dina inbjudningskort! Superfint med "spetsen" över! Jag måste fråga: Vart har du fått tag på dina frimärken med guldringarna?? Har letat överallt efter dessa men hittar dem inte någonstans!
Mvh / Marlene, augustibrud 2014

Svar: Hej, så roligt att du tycker de är fina. Jag är nöjd fortfarande med dem, nu är det vigselprogram och festhäften som ska utformas i liknande stil. De måste göras de närmsta 2v för att hinna bli klara. Lite småstressigt men det får gå. Frimärkena beställde jag på postens hemsida, det gick att köpa 100-pack. Men har hört att de inte säljer dessa längre. Hoppas de hinner få tillbaka dem innan det blir er tur.
Edenrosebride

2013-05-15 @ 21:16:21
Julia

HEjsan, jag älskar din sida, vilka fina saker! imponerad över hur du kan komma på allt fint:) Jag undrar vart du har köpt tårtunderläggen som du har runt inbjudningskorten? Mvh

2014-04-19 @ 12:30:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edenrosebride.blogg.se

En blivande brud som måste samla mina tankar och all inspiration någonstans. Kroppen måste trimmas, kosten förbättras, hår och hud ska ju helst vara i topp form. 1 år har jag på mig...

RSS 2.0