Fortsätter med träningen...

Och kan säga att jag faktiskt utökat träningen lite. Jag tränar nu 5-10 min hopprep om dagen. Jag läste nyss att 30 min hoppning med hopprep förbränner 340, och hamnar på en tredje plats med löpning och rullskridskoåkning före. Så fortsätter jag med minst 10 min om dagen så känns det ok, ännu bättre om jag ökar till 30 min några dagar i veckan, otroligt enkelt och tar ju ingen tid från vardagens övriga sysslor.

Utöver hoppningen så fortsätter jag med armhävningar för att få snygga armar :-D snyggare i alla fall. Minst 10 om dagen, idag 10 på knä och 5 vanliga.

Jag har lagt till med "rumplyft" där jag kör 20 st- 10 på varje ben och det andra benet rakt ut. Kör även "kissande hunden" 20 st -10 med varje ben. Situps har jag också lagt på vissa dagar och försöker göra minst 20, idag 30 :-) Jag vill bara ha hopprep och armhävningar som bestämt och så lägger jag till efter tid och humör.

Än så har det inte gjort något på vikten men jag tycker att jag ser liiite fastare ut, men nu har jag bara kört i 2 veckor så om 11 månader borde nåt mer resultat synas. Mitt mål som jag tänkt för augusti var att jag skulle väga 53, men tyvärr har jag inte nått dit än utan ligger på 53,7 vilket jag även gjorde i början av sommaren. Målet till bröllopet är 50 kg. Ligger jag på 51 så an jag vara nöjd med det också. Helst vill jag ligga på 50 i slutet av januari så jag inte måste sy in klänningen ;-)

Nu blir det helstekt kycklingfilé i ugn med parmesanost, kryddig keso, avokado, oliver och solrosfrön till det. Supergott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edenrosebride.blogg.se

En blivande brud som måste samla mina tankar och all inspiration någonstans. Kroppen måste trimmas, kosten förbättras, hår och hud ska ju helst vara i topp form. 1 år har jag på mig...

RSS 2.0