Planering som började med att gå åt skogen

Väl ute i god tid bokade vi kyrkan, ca 14 månader innan och strax efter bokade (prel.bokade) vi lokalen efter att vi varit och kikat där. Den rökiga gamla mannen satte sig i lugn och ro på bänken och sa att vi bokar inte fast nu utan han skulle ringa upp oss om ett par veckor så kör vi bokningen då. Vi ville egentligen boka för att det skulle kännas tryggt men han var säker på sin sak.
 
Igår drygt en månad senare kände jag att vi måste ringa upp den där mannen och höra så han har bokat in oss eftersom han inte har ringt. En tant som svarade, han var upptagen just nu men hon kunde se i bokningen att vi inte fanns med, den tänkta helgen var vi inte inbokade! Det var nog lugnt sa hon så länge ingen annan har hunnit boka före! Jo men det var just därför vi prel.bokade för att ingen skulle kunna boka in sig den helgen! Oj vilken panik jag kände för en stund. Arg på den där rökiga gubben blev jag med. Hon skulle återkomma när hon kikat lite närmre på det hela.
 
Hon ringde ganska snart där efter och sa att det var lugnt! Ingen hade hunnit boka utan lokalen kunde bokas i vårt namn. Jo men vilken tur! Kunde ju börjat väldigt illa med vår goda planering annars.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

edenrosebride.blogg.se

En blivande brud som måste samla mina tankar och all inspiration någonstans. Kroppen måste trimmas, kosten förbättras, hår och hud ska ju helst vara i topp form. 1 år har jag på mig...

RSS 2.0